Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: marijkeben

06 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We hebben vannacht goed bericht gehad over ma. Ons oude tijgertje knapt toch nog weer op. Ze wil, naar eigen zeggen, nog niet bij ons weg. Dat doet ons deugd en haalt het nare gevoel iets weg. Ze vroeg mijn broer even langs haar kamer te gaan om haar bril op te halen, want ze kon niet zo goed televisie kijken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Na dit bericht hebben we besloten nog niet terug te gaan naar Nederland.

Vandaag bezoeken we Christchurch. Een grote stad, ruim van opzet met mooie gebouwen en een stuk minder hectisch dan een gemiddelde stad in Nederland. We merken niets van de aardbeving die hier kort geleden heeft plaatsgevonden. Langzaam komt ook het zonnetje weer tevoorschijn, wat ons laat in de middag naar de botanische tuin lokt. Een plaatje! Met een prachtige bloeiende rozentuin en heel veel bijzondere bomen.

Om 4 uur beluiten we dat het tijd wordt om een camping boven Christchurch te zoeken. Ons doel voor morgen is Hanmer Springs, 130 km verderop. Het is rustig op de weg en we kunnen lekker doorknorren. En voor we het weten zitten we daar al. Hoeven we morgen niet te rijden.

We hebben onderweg niet vergeten te genieten van de omgeving. De heuvels zijn overal bedekt met bloeiende gele brem. Deze plant is ooit per ongeluk hier gekomen van overzee, maar hoort hier oorspronkelijk niet. Dit is een voorbeeld van hoe het kan aflopen als je zaden invoert en verspreidt. Nu begrijpen we de strenge controle bij de douane.