Grote bollen - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Grote bollen - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Grote bollen

Door: marijkeben

05 November 2010 | Nieuw Zeeland, Timaru

We staan op met miezerig weer. Marijke is uitgegleden in de douche. Gelukkig niets gebroken, alleen de kleine teen opengehaald. Net na het ontbijt krijgen we telefoon uit Nederland! Het gaat niet goed met ma. Ze is opgenomen in het ziekenhuis met longontsteking en op eigen verzoek, in het bijzijn van kinderen en aanhang, bediend. Het 91 jarige lichaam is op. De vooruitzichten zijn niet goed, maar Nardie stelt voor even te wachten met terugkeren. Het kost ons op z’n minst 5 dagen om thuis te komen, waar we nu het liefst zouden zijn. We besluiten onze geplande reis, tot nader bericht, voort te zetten.

We bezoeken de Moeraki boulders. Indrukwekkende, grote, bijna ronde stenen van flinke afmeting. Als we er zijn is het bijna vloed en liggen de bollen helaas grotendeels in het water. Het is stormachtig aan het strand, maar voelt vreemdgenoeg heerlijk. We schuimen ook nog even over het strand en vinden de meest merkwaardige dingen (sponzen, wieren, koralen enz).

Dan rijden we door naar Oamaru, waar we de stad bekijken. Hier zijn nog veel mooie, oude stenen huizen bewaard gebleven. Al met al een mooie stad. We scoren hier wat souvenirs en rijden verder noordwaarts.

We overnachten in Timaru. We hebben het koud en het is Hollands weer. Het weer sluit precies aan bij onze stemming deze dag.

• 09 November 2010 - 09:03

Marenne:

O, mam. Ik had je nog zo gewaarschuwd, kijk uit wat New-Zeeland met je figuur doet, hahaha. Op die steen lijkt het net alsof dat jouw lichaam is. Super grappig! X