Jacks blowhole - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Jacks blowhole - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Jacks blowhole

Door: marijkeben

04 November 2010 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Weer wat kilometertjes gemaakt langs de schitterende oostkust. We hebben een mooie brede waterval "Purakaunui Falls" bezocht.

Vervolgens wilden we “even” langs Jacks blowhole ,vernoemd naar de zeeman "gekke Jack").
Vanaf het parkeerterrein was het nog een dik half uur lopen in zeer heuvelachtig landschap. Jacks blowhole is een gat, 200 meter van de kust, van 55 meter diep waar het zeewater wordt ingeblazen. Het maakt een ongelooflijke herrie en bij harde westenwind, spuit het water zelfs omhoog. Dit is nu niet het geval.

Verder naar een mooi stukje kust waar veel dieren te zien zijn. Wederom een hele klim, maar ook weer de moeite waard. We zien zeeleeuwen, zeehonden en een soort van kuifvogels. Dit alles in een geweldig rotslandschap in zee.

We overnachten in Balclutha. We melden ons bij het kantoor. (=caravan) Daar loopt een ongelooflijke grote dikke kat 2 x normaal). Een vriendelijke, kale, ronde man met rode ogen en zonder gebit schrijft ons in. Als we moeten afrekenen haalt hij een geldkistje onder een kussen van het bed vandaan. We hebben onze twijfels. Maar de camping: geweldige keuken, ouderwetse maar gezellige zitkamer en nieuwe toilet/douche voorziening. Hoezo vooroordelen???

• 09 November 2010 - 09:01

Marenne:

vooroordelen inderdaad. Ik woon ook bij een ronde, kale man en het bevalt er prima. Had ik je dus wel kunnen vertellen dat het goed zou komen, hahaha. Prachtige foto's en wat poseren die zeeleeuwen toch goed voor de camera. Maar de kuifvogels hebben me de wenkbrouwen doen optrekken, wat zouden dat zijn? Ik kan dus niet wachten tot jullie me er alles over komen vertellen. Xx