Naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: marijkeben

10 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heerlijk geslapen in het backpackershotel. Een kamer met eigen toilet/douche is voor ons hier een ongekende luxe.

Het is vandaag prachtig weer en omdat we nog even de tijd hebben besluiten we naar het Canterbury museum te wandelen. Een leuk museum dat de geschiedenis van Nieuw-zeeland vertelt. Van het ontstaan (bodemvondsten), later de komst van Maori (gebruiksvoorwerpen), gevolgd door de komt van de Engelsen, tot en met nu.
Er is een hele mooie collectie van opgezette dieren die momenteel in het land leven. Echt de moeite waard.

We bezoeken tot slot nog de prachtige kathedraal en luisteren even naar de beroemde Christchurch wizzard.
Dan is het echt tijd om te gaan. We hopen: tot ziens!
De terugreis verloopt vlot, maar met wat ongemak. Marijke heeft wèèr blaasontsteking, geen medicijnen en mag vanwege turbulentie niet van haar plaats. Na 3 uur vindt ze het welletjes en gaat toch een paar keer naar het toilet. Dan zakt het wat. We vliegen 20777 kilometer en doen er 34 uur over. (inclusief de tussenstops in Sidney, Bankok en Dubai)

We komen aan in een bewolkt en kil Nederland. We worden, heel lief, door familie opgehaald en het valt ons meteen op hoe druk en vol het hier is. 's avonds gaan we naar het ziekenhuis en zijn blij ma te zien.

We kunnen terugkijken op een heerlijke en indrukwekkende reis.

• 16 November 2010 - 12:33

Mieke :

Hallo Ben en Marijke,
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en zo'n geweldige reis achter de rug hebben. We bellen binnenkort om weer eens lekker bij te kletsen.