Antarctica - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Antarctica - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Antarctica

Door: marijkeben

10 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Op weg naar het vliegveld om de camper in te leveren, gaan we naar “the antarctic adventure”. Een leerzaam dagje met veel activiteiten.
Crossen met een terreinwagen op rupsbanden, een nagebootste sneeuwstorm meemaken (gevoelstemperatuur -18 ) en pinguins bekijken. Ook een prachtige natuurfilm over dat werelddeel gezien.
Veel geleerd over Antartica. Het is groter dan Australie en droger dan de sahara, er valt praktisch geen neerslag.
Op sommige plaatsen was het in het gebouw best wel koud. Dit is om ons vast te harden voor Nederland. Het is hier momenteel heel lekker weer.

Met pijn in ons hart gaan we het afscheid tegemoed. In totaal hebben we 4225 kilometer gereden en veel gezien, maar ook nog veel niet gezien. We hebben eigenlijk nog niet zoveel zin om te gaan, maar willen ook weer graag naar de kids, ma en de rest. Wie weet, komen we hier nog eens terug. Het smaakt in ieder geval naar meer!
We gaan onze laatste nacht hier doorbrengen in een backpackershostel. Luxe!

• 11 November 2010 - 08:20

Corry:

Hoi Marijke en Ben,

Ik heb echt genoten van jullie reisverslagen. En wat gaat de tijd snel; een maand lijkt zo lang maar nu zit het er alweer op. Ik kijk heel erg uit naar de rest van de foto's. Kan je mooi meenemen naar ons etentje. Goede reis terug en tot horens.

Groetjes Corry

Marion

• 11 November 2010 - 12:54

Karin:

Hoi Marijke en Ben!
    Ook ik heb elke dag weer uitgekeken naar jullie reisverslagen. En zoals Corry al schrijft: kunnen we mooi allemaal horen en bekijken bij ons etentje.
    Goede reis terug!!

• 11 November 2010 - 18:11

Joey:

Hi,

Waarschijnlijk hangen jullie nu ergens boven indonesie ofzo.

Erg leuke verslagen en foto's!

tot morgen

gr

Joey

• 12 November 2010 - 00:30

Bep:

Even niet naar jullie reisverslagen gekeken. Onze aandacht was even bij Ma. Ze is weer opgeknapt en gaat maandag naar Alde Steeg terug. Haar gezondheid is erg broos. Maar ze wilde heel graag naar huis en dat gaat nu ook gebeuren. Niemand weet wat de toekomst brengt maar dit is toch een extraatje. We zijn benieuwd naar jullie en vinden het fijn dat jullie weer terug zijn. We hebben genoten van jullie reis en vonden het prachtig om zo dicht bij jullie te zijn.
    P.S. Lindie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Voor morgen, WELKOM THUIS, MARIJKE EN BEN.
    Groetjes en 'n dikke kus van Bep en Jos.