Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Westport

Door: marijkeben

26 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Westport

We vertrekken vanuit Blenheim en rijden door de wijngaarden van wijnhuizen met de meest wonderlijke namen. Alles is prachtig frisgroen en de zon doet zijn best het plaatje compleet te maken. Het is hier zeer dunbevolkt. We komen op een afstand van 70 kilometer nog geen tien auto’s tegen. Vervolgens komen we door de Alpen, waar op de toppen nog sneeuw ligt. Hier komen we verschillende wintersport gebieden tegen. Even de benen strekken aan het meer Rotoiti en verder door de bergen naar onze eindbestemming voor vandaag, Westport. Het lijkt wel of er achter elke berg een nieuw landschap verschijnt en dat maakt de rit erg spannend.

Door een ongelukkige opbergactie is er douchegel op de labtob gelekt waardoor deze een paar dagen niet opstartte. (sorry Kimberlie) Gelukkig is er een IT'er aan boord en werkt ie weer en ruikt nog lekker ook! Aangezien internet hier op de campings erg traag is en met name foto’s plaatsen lang duurt, hebben we even niets van ons laten horen. Maar het gaat heel goed en we genieten met volle teugen.
We zitten weer op een prima camping in het zonnetje. We schenken nu wat te drinken in en proosten op onze Margrit die vandaag jarig is. Hoera! Margrit nog vele jaren....

• 27 Oktober 2010 - 10:46

Nellie En Paul:

Marijke en Ben lees onderstaand maar eens aandachtig door.

De kippenfluisteraar.

Uitzending: Vroege Vogels

Wat is een kip en wat heeft dit dier nodig voor gezondheid, welzijn en productie?
    Monique Bestman van Kipsignalen laat Lisa kennismaken met de meest herkenbare kippengeluiden, zoals het tevreden kakelen en het ontevreden gakelen. Overmatig gakelen, legt Monique uit, is een teken van frustratie, want ze krijgen niet altijd voer als ze dat willen, net zoals kinderen kunnen zeuren om een snoepje.
    Bij een legbatterij bijvoorbeeld gakelen de kippen soms de hele dag, dat is geen goed teken.

De groeten!!!!!!!!!!!!!!

• 29 Oktober 2010 - 12:32

Oma En Opa Valkenhor:

nou om jaloers te worden

• 02 November 2010 - 12:04

Margrit:

Hoi, dank je voor je felicitatie met foto en telefoontje. Ik was zeer verrast, en vond het erg leuk. Zondag hebben we feest van ma gehad, was een leuk feest. Ik had met Nardie gesproken over Thailand en wat bleek: zij hadden dezelfde reisleider met de rondreis als wij hebben gehad, is dan nu geen toeval!!. Jullie kindjes maken het allemaal goed. Hier is alles verder oke. En met jullie ook zoals ik lees. Het aftellen gaat alweer zo beginnen, nog even en je bent weer thuis, dus geniet met volle teugen, want voor je het weet zit je weer in dit koude,natte, kikkerlandje. Groetjes Margrit