De oversteek - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu De oversteek - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

De oversteek

Door: marijkeben

25 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Vandaag verlaten we het Noordereiland. We hebben hier ruim 1700 km gereden en volop genoten. Iedereen roept dat het Zuidereiland mooier is. We vinden het Noordereiland al zo mooi, dus zijn erg benieuwd.

We zijn ruimschoots op tijd voor de overtocht en staan als eerste in de rij. En dan maar wachten......en kijken wat er allemaal langs komt.

De tocht met de ferry is leuk en ontspannend. We varen in 3,5 uur door de Marlborough Sounds, een soort van fjorden en komen aan in Pickton. Een vriendelijk stadje waar op maandag niet veel te doen is. We lopen door een mooi aangelegd parkje en langs de haven. Omdat we vroeg zijn, beluiten we nog een paar kilometers te maken.

Het was ons al verteld, maar het is waar: we komen in een andere wereld. Hogere bergen en andere begroeing. Veel licht groen en geel vanwege de lente. Kortom......overweldigend. Dat wordt weer genieten. Een nadeel: ze hebben hier muggen!

Kleine camping gevonden in de omgeving van Blenheim. Om aan te geven hoe goed de keukens hier zijn uitgerust: Iemand had zijn eigen brood gebakken.

Er is hier geen terreinverlichting of omgevingslicht en daardoor tegen middernacht aardedonker. Wel mooi zicht op alles wat wel verlicht is, zoals de achterbuurman in z'n stacaravan. Zijn tafel helemaal vol met bierblikjes!
Als het zo donker is, krijg je een hele andere sterrenhemel. In Nederland zie je door omgevingsverlichting nog niet eentiende van de sterren die je hier ziet. Met de telelens zien we zelfs de sterren van de melkweg. Wow!

• 09 November 2010 - 08:37

Marenne:

Wat een leuke verhalen, ik krijg er bijna zelf een vakantiegevoel bij. Ben best een beetje jaloers als ik jullie site lees en ik zit hier te pezen voor mijn tentames, met de miezer tegen de ramen en de thermostaat extra hoog.... Sounds amazing om dan ook op vakantie te gaan naar de zon en mijn ogen te verwennen met al dat moois. Genietse!