Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: marijkeben

24 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag. Weer blaasontsteking! Gelukkig is een recept voorhanden en de apotheek open. Klachten verdwijnen dan ook snel.

Vandaag in Wellington het nationale museum "Te Papa Tongarewa" bezocht. Een immens (3 voetbalvelden)groot gebouw waarin de geschiedenis van Nieuw-Zeeland wordt uitgelegd. Het bezoek is hier gratis en dat is te merken. Het is poepiedruk met gezinnen, maar het is ook een erg kindvriendelijk museum. Overal speel- en expirimenteerhoekjes. Je kunt je hier wel een week lang vermaken. In het museum worden je verschillende verhalen verteld over alle culturen en de geschiedenis van Nieuw-Zeeland. Om de sfeer te proeven van de oude Maori-cultuur is er het gemeenschapshuis Te Marae. Het Mountains to Sea toont de bijzondere variatie aan de flora en fauna van Nieuw-Zeeland en in het Awesome Forces-gedeelte wordt er op een interactieve manier uitgebeeld hoe het land geologisch is ontstaan. In het Earthquake House kun advies krijgen wat te doen bij een aardbeving of vulkaanuitbarsting. Buiten is een stukje regenwoud, inheems bos en vulkaangebied nagebootst. Kortom, zeer de moeite waard.

Aan het einde van de middag door de botanische tuinen gewandeld. Je ziet dat de lente net begint. Nog niet alle bomen hebben blad en we zijn te vroeg in het seizoen voor de rozentuin, helaas.

We hebben de overtocht met de ferry geboekt. De prijs van de overtocht stijgt met het uur. Hier geldt geen vaste prijs voor. Hoe meer mensen mee willen, hoe duurder het wordt. Vreemd..., andersom zo logischer zijn.

In de campingkeuken is het gezellig druk. Maar er is ruimte genoeg. Na het eten gaan we bij de kachel zitten met een drankje. Dat leidde tot een leuk gesprek met een bewoonster van het Zuidereiland . Ze gaf een paar goede tips voor een route, die we opvolgen.
Morgen de oversteek!