Arrowtown - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Arrowtown - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Arrowtown

Door: marijkeben

02 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Op weg naar de zuidelijkste grote stad gaan we, via de bergen met haarspeldbochten, langs het leuke stadje Arrowtown. Dit was vroeger een grote goudzoekersstad. Heel veel van dehouten huizen zijn bewaard gebleven en zijn nu in gebruik als cafe, postkantoor, bakker etc. Alles keurig onderhouden. Een plaatje om te zien.

In de gouden tijden zaten er ook veel chinezen, die in hun thuisland de armoede uitvluchtten en hier een nieuw bestaan probeerden op te bouwen. Ze zijn begonnen met het bouwen van stenen huizen, waarvan er enkele nog te zien zijn in chinatown.

Het is lekker weer en het landschap wordt vlakker, dus we kunnen prima doorrijden tot aan een camping in Invercargill. We zijn nog steeds onder de indruk van het landschap. Zo veel verschillen. Het leek vandaag: Oostenrijk, Schotland, zelfs Nederland en Groesbeek. Een beetje thuis. (waar we nog even niet aan willen denken)

• 08 November 2010 - 10:55

Ans En Han:

Hoi
    ook wij hebben genoten van al jullie reportages en zien dat jullie ,helaas denk ik, weer snel thuiskomen.Zijn jullie mooi op tijd voor de verjaardag van Ans nml 19 nov.
    goede terugreis en tot dan
    groet
    Ans en Han