Zondag - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van marijkeben - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: marijkeben

31 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Mooie rit van Haast naar Wanaka. Het fijne van dit land is, dat het onderweg overal met borden aangegeven staat als er iets de moeite waard is om te bekijken. Zo ook de “blue pool”. Dus gaan we kijken (we hebben tenslotte de tijd). Ze hebben niet gelogen, die Kiwi's. Het water is inderdaad smurfenblauw en kraakhelder. Het heeft niets te maken met de weerspiegeling van de blauwe lucht, maar met de mineralen die er in de grond zitten. Als hier iets een bezienswaardigheid is, wordt alles arom heen prima aangelegd. Zoals een pad er naartoe en in dit geval een speciale brug over het water. Een genot.

Wat ook prettig is hier: overal onderweg heb je keurig verzorgde, en soms zeer luxe, openbare toiletten. (menigeen zou thuis wel zo'n mooi toilet willen hebben) Altijd voorzien van toiletpapier en zeep en bovendien kostenloos! Veel bezienswaardigheden zijn hier trouwens ook kostenloos wat voor een Nederlander moeilijk te bevatten is.

Vroeg in de middag belanden we op de beste camping van Nieuw-zeeland. De bewering klopt. Mooie aangelegde staanplaatsen, grote keuken en luxe sanitaire voorzieningen. Er zijn zelfs spa's en een sauna. We zijn omringd door hoge besneeuwde bergtoppen, kunnen op het meer kijken en alles is in lentetooi. (groen en in bloei) Dus we liggen al snel in het bubbelbad, gevolgd door een rondje sauna. Even lekker bijkomen in dit paradijs.

Vandaag viert ma haar verjaardag. We hopen dat ma een fijn feest heeft met haar hele kinderschaar met aanhang.

• 01 November 2010 - 10:59

Kimberlie:

hey pap&mam,
    wow! Wat een mooie foto's! Ik zie dat het zonnetje jullie ook langzaam toelacht. Wel vreemd dat je daarvoor naar het zuiden af moet reizen in dit geval.. Ik herken veel van de foto's en herinner me weer waarom ik het jullie heb aanbevolen! Veel plezier nog en geniet ervan! Milford sound schijnt ook nog heel mooi te zijn..
    X Kimmetje

• 11 November 2010 - 17:59

Joey:

WOW vet uitzicht in die bergen met dat blauwe water.