Airlie-Rockhampton - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Airlie-Rockhampton - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Airlie-Rockhampton

07 November 2015 | Australië, Cairns

Vandaag alleen maar gereden. Van Airlie Beach naar Rockhampton. Het begon met mooi weer, maar eindigde met regen. Op een stuk van 175 kilometer was er geen dorp of afslag naar elders te bekennen. Enkel één rustplek en één wegrestaurant met waterige koffie, maar wel een bord langs de weg dat McDonalds nog "slechts" 75km rijden was. Aan het einde van dat stuk weg, in Marlsborough, zat gelukkig een camping. Het regende op het moment dat we er aankwamen, het was daar zo'n troosteloze bedoening, dat we snel zijn doorgereden. We eindigden in Rockhampton na ruim 480 kilometer te hebben gereden vandaag. En voor het eerst hadden we het koud. Maar niets te klagen. Eindelijk twee levende kangoeroes gezien, naast alle dode exemplaren en kapotte autobanden langs de weg. En in de avond, prachtige bliksem op afstand! Gewoon weer een fijne dag!