1770 - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu 1770 - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

1770

08 November 2015 | Australië, Seventeen Seventy

Na een koude nacht staan we op met lekker heet weer. We willen graag nog één keer snorkelen, daar kwamen we tenslotte voor. Nu we zo ver zuidelijk zitten, wordt het steeds moeilijker omdat we nagenoeg aan het einde van het rif zitten. Dus op naar Town of 1770, of Seventeen seventy zoals op de wegwijzers staat. (De plaats waar captain Hook, o nee, Cook aan land kwam in 1770 en de staat Queensland is geboren). Dit is onze laatste kans om per boot naar het rif te gaan. De rit er naartoe schoot goed op, omdat we voor het eerst 110 km mochten rijden. Dit bord hebben we nog nergens gezien. Onderweg hebben we even moeten stoppen vanwege het noodweer. Maar zoals het spreekwoord al zegt, daarna kwam zonneschijn. In het plaatsje wachtte ons een verrassing. Jaaaa....heel veel kangoeroes. En ze zijn net zo nieuwsgierig naar ons als wij naar hen. Wat een lekkere koppies. Bij de toeristeninfo hebben we bij twee lieve dames die een woordje Nederlands spraken ("je hebt mooie oren" en "doei") een snorkelcruise geboekt. Voor het eerst staan we op een niet zo'n schone camping. Maar daar worden we wel getrakteerd op een adembenemende zonsondergang. En......morgen weer snorkelen! Twee gelukkige mensen sluiten de dag.