Terug naar de kust - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

08 Maart 2013 | Australië, Lakes Entrance

Lekker geslapen. Al heeft Ben in zijn dromen regelmatig aan de handrem getrokken.
We hebben geconstateerd dat de auto al eerder schade heeft gehad. Achter de grillplaat
zitten namelijk wat verroeste bulten en deuken. Ook zitten er rond de koplampen schroeven die er origineel niet horen. We vinden de schade ook te groot voor wat er gebeurd is. Dit verklaart veel.

Met wat duw- en trekwerk en ducktape van de buurman kunnen we de auto redelijk repareren. De deur aan de passagierskant kan alleen niet meer goed open. Dus Marijke moet wat onelegant klimwerk verrichten om in haar stoel te komen. Zo moet het maar en zien wel hoe lang de tape het houdt.

We gaan naar de grote stad, Bairnsdale. Daar bezoeken we een kerk en steken kaarsjes op voor een paar mensen die even onze aandacht verdienen. (Bijzonder is hierbij dat de kaarsjes electronisch zijn en de lampjes gaan branden na een muntinworp)
Dan langs de telefoonshop om de telefoonkaart, die nog steeds niet werkt, te laten activeren. Zal nu binnen 48 uur gaan gebeuren, aldus de vriendelijke medewerker.

Nog even naar de Aldi, waar we steeds heel blij van worden. En met proviand voor een week (of twee) rijden we richting kust. Na een paar dagen bos, houden we het binnenland voor gezien. Zoveel van hetzelfde: bomen, bomen en nog meer bomen! Afgewisseld door al dan niet geel grasland.

Als we bij Lakes Entrance de brug over rijden, zien we de zee weer. Daar wordt een mens heel blij van. De rivier mondt hier uit in zee en vormt vele kleine eilandjes en waterplassen. We gaan met een broodje in de schaduw zitten mensen kijken. Er wordt volop gebruik gemaakt van het water door vissers, zwemmers en zonaanbidders.
Verderop is de stad met een 3 kilometer lange boulevard, waarlangs de rivier ook loopt. Evenwijdig daaraan een smalle strook land met daarachter de zee. Dit unieke fenomeen is erg populair is bij toeristen en dat is te zien.
Het is te vergelijken met Scheveningen in het weekend. This is the place to be.

We willen de drukte vermijden en zoeken een slaapplek net buiten het stadje. De camping van onze keuze heeft gelukkig nog een plekje vrij. En daar staan we dan, met nog ca 185 andere caravans en tenten op deze familiecamping. Foutje.......
Blijkt de camping vlak aan zee en een uitloop van de rivier te zitten, wat dan wel weer leuk is. We maken een stevige strandwandeling en genieten van een mooie zonsondergang. Tegen acht uur is het hier donker. En buiten de grote stad is het hier echt aardedonker, wat een prachtige sterrenhemel oplevert en zelfs de melkweg zichtbaar maakt.