Ongelukje - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Ongelukje - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Ongelukje

07 Maart 2013 | Australië, Bairnsdale

We tuffen weer lekker door het nu groene landschap, omdat het hier naar alle waarschijnlijkheid af en toe regent. Bij de huizen zie je hier aangelegde tuinen vol vrolijk gekleurde bloemen. En het ruikt ook zo fris. Er zijn gebieden in de buurt waar het soms zes jaar niet regent, daar is tuinieren natuurlijk geen doen.
Van tijd tot tijd stoppen om een wandelingetje te maken of om iets te bekijken. Verder geen spannende dingen.

We overnachten in Sale. Als Marijke bij de receptie binnen is om een plaats te regelen staat Ben buiten op het hellende pad te wachten. Ben moet plaats maken voor een andere auto dus gaat de parkeerhaven in. Dan gebeurt het. Daar staat al een auto met caravan dus hij sluit aan, de motor staat uit maar de rem werkt dan blijkbaar niet, dus.............knal er boven op! Gelukkig heeft betreffende caravan geen schade. Wij wel!
Ben voelt zich heel schuldig en baalt als een stekker. Voor hij kon reageren met de handrem, zat hij er al tegen aan.

Marijke heeft contact opgenomen met de camper verhuurder, waar een krom Engels sprekende Franse dame haar te woord staat. Eerst begrijpt de vrouw de situatie niet, maar dan volgt het advies: "jij morgen gaan naar garage, monteur spreken met ons om te overleggen en misschien auto maken. Anders als jij nog kan rijden, doorrijden. En stuur foto's". Oké, duidelijk. Dit gaat geld kosten.

Nu kun je twee dingen doen: het voorval je vakantie laten beïnvloeden, of denken dat het wel los loopt. Na een borrel en een goed gesprek, gaan we gewoon verder met genieten. Even de knop om, want het is zoals het is!
(Ben vond dat het weer eens tijd werd voor avontuur, maar dit is een beetje veel van het goede)

Na het eten fijn langs de rivier gestroopt tot zonsondergang.

• 22 Maart 2013 - 15:40

Hermien & Ger:

Lieve Ben & Marijke. Ik denk dat jullie nu tussen hemel en aarde zweven en op weg naar huis zijn. Wij wensen jullie een goede reis en een behouden thuis komst. Hou de winterjas maar bij de hand want het is hier erg koud.xxxxxxx✈✈✈✈✈✈liefs van Hermien & Ger.