Lady Musgrave - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Lady Musgrave - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Lady Musgrave

09 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Vanmorgen vroeg vertrokken naar de werf om in te checken voor de boot naar het koraaleiland "lady Musgrave" , vernoemt naar de vrouw van een gouverneur, die geroemd werd om haar teaparty's (thee......? Zal wel iets meer geserveerd hebben om vernoemd te worden , maar dat terzijde). Met een catamaran voeren we in anderhalf uur naar het eiland. Ook de Chinezen hebben deze trip ontdekt. Zij waren, lekker warm gekleed, ruimschoots aanwezig. De boot schommelde nogal en dat voelde niet lekker. De aanwezige spuugzakjes werden hier en daar gevuld en menigeen zag geel (Chinezen) en bleek (Marijke). Zeeziek! Maar dat mocht de pret drukken. We meerden aan aan een kleine ponton 200 meter van het strand, vanwaar alle activiteiten plaatsvonden. (Iedereen weer fris) Eerst een vaart met een bootje met glazen bodem naar het eiland. Gewéldig! We voeren over het koraal en zagen een 60 cm grote schilpad (....te laat voor een foto). Vervolgens leidde onze enthousiaste gids Marcus ons rond over het 4000 jaar oude eiland, met zijn uitzonderlijke beplanting, dat ontstaan is uit het koraal. De enige bewoners zijn honderden vogels. Er mag slechts beperkt gekampeerd worden met een tentje zonder verdere voorzieningen, back to basic. En weer terug met hetzelfde bootje naar het ponton. Daar wachtte ons een uitgebreide lunch. Even uitbuiken en daarna met snorkeluitrusting te water, in een afgebakend stuk om het rif niet te beschadigen. Wat we toen zagen oversteeg al onze verwachtingen. Zoveel kleuren, zoveel vissen en zelfs een kleine rog. Hoe mooi is deze onderwaterwereld! Gewoon niet uit te leggen. Tot slot nog een thee/koffiemoment met heerlijke koek en de terugreis kon beginnen. Met nog meer zieken, maar Marijke niet. Die had even de oogjes dichtgedaan. Nog even langs de lieve dames van de info gegaan om verslag te doen van deze uitstekend georganiseerde trip. Toen we na een hapje naar een plaatselijke camping reden was er geen kangoeroe meer te zien. Zeker al naar bed. Het was al donker.

• 11 November 2015 - 09:25

Toos:

Hallo jullie,

Wateen prachtig verslag en zo beeldend geschreven ! Mijn complimenten, je maakt als het ware in gedachte een stukje van de reis mee.
    Het moet ongetwijfeld een geweldige belevenis voor jullie zijn.
    Hier is allesredelijk goed, buiten dat Harry zondag met de fiets is gevallen ( tegen een verkeersbord gereden dat echter een boom stond verborgen) op weg naar huis vanaf Huize Joachim in Nijmegen waar hij de Mis moest begeleiden. Domme pech. Buiten een ontvelde neus en meerdere schaafwonden heeft hij veel laat van gekneusde ribben, wat erg lastig is m.n. Bij het slapen. Maar gelukkig niks gebroken en moet verder de tijd de genezing laten doen.
    Ik wens jullie nog een fijne verdere reis en lieve groeten van
    Toos en Harry

• 11 November 2015 - 21:20

Ger En Hermien:

Lieve Ben en Marijke. Het gaat goed met jullie zoals wij allemaal kunnen lezen en zien. Jullie laten ons mee genieten van al het moois wat jullie zien. Hier gaat alles goed het weer gaat veranderen we gaan de herfst tegemoet met lagere temperaturen en meer wind en regen. Zaterdag avond de verjaardag van je petekind Menno , Marijke jullie zijn er niet bij . Drink daar maar een

• 12 November 2015 - 01:42

Harry, beterschap met je verwondingen. Ga je al veilig op de fiets, heb je dat. Stak er vanachter een boom een bord de weg over. Hoeveel pech kun je hebben. (Hier heb je dat met kangoeroes) we maken er grapjes over, maar het doet vast erg pijn.sterkte!

• 12 November 2015 - 01:43

Menno, we denken aan je en proosten op je gezondheid, petekindje!