Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Bundaberg

11 November 2015 | Australië, Bundaberg

Na ons snorkel avontuur willen we rustig naar het zuiden tuffen en weer een rustdag inlassen. Het is tenslotte vakantie, niet waar? We zouden hier goed kunnen wonen, dan lijkt het alsof je altijd vakantie hebt. Vriendelijke mensen, prettige sfeer en meestal stralend weer. Maar dan zouden we er waarschijnlijk een baantje bij moeten zoeken naast ons pensioen. Het leven is hier namelijk nogal duur. Boodschappen bijvoorbeeld: is Lidl-prijzen maal drie of de Appie factor twee. Entree en evenementen toch ook wel eens zo duur. En de alcoholische dranken, die ze hier niet in de supermarkt mogen verkopen, zijn hier ook aardig aan de prijs. Voor het geld waar je in Nederland een behoorlijke fles hebt, heb je hier de goedkoopste wijn. Een tegenvaller voor de liefhebber (Marijke). We blijven toch maar in Nederland, we zouden er nu te veel achter moeten laten.......... (iedereen)

We hebben besloten 2 nachtjes in Bundaberg te blijven. Bundaberg is een moderne grote stad, bekend om de rum gemaakt uit rietsuiker. Maar wij komen om te luieren en een paar wasjes te draaien. De eerste ochtend om kwart over zeven schrokken we wakker. Wat een takkenherrie! Het was letterlijk een takkenherrie, de bomen werden gekapt en door een hakselaar versnipperd. Dus we zijn de camping af gevlucht naar de botanische tuin en het winkelcentrum.
De tweede ochtend konden we uitslapen, maar werden vanzelf vroeg wakker. Dan maar bijtijds weg.