Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

12 November 2015 | Australië, Hervey Bay

Vandaag zijn we terecht gekomen Hervey Bay. Met de bedoeling naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld, te gaan. Daar mogen we met onze camper niet komen, alleen met een 4x4 auto. Dus weer een cruise of zelf alles regelen. Omdat we niet zoveel tijd hier meer hebben om er optimaal van te genieten en zo'n eilandbezoek aardig prijzig is, gaan we dat niet doen. Een mens moet nu eenmaal keuzes maken.
In plaats daarvan hebben we vandaag het, niet zo bekende, "reefworld aquarium" bezocht. Het klinkt heel groot, maar is het niet. De entreeprijs vonden we aan de hoge kant, maar in combinatie met een lunch werd het aantrekkelijk gemaakt. Het hele aquarium besloeg een oppervlakte van hooguit 150 m². Onverwacht hebben we een geweldige middag gehad. Na een voortreffelijke lunch, was het voedertijd voor de vissen. We dachten dat we mochten kijken, maar dat was niet de bedoeling. We moesten zelf voeren. Stukken rauwe vis (met kop) aan een spies of vanuit je hand. De dieren hapten gretig toe. Omdat we de enige bezoekers waren, hebben we een privevoorstelling gehad. Een enthousiaste en bevlogen man heeft ons twee uur geboeid bezig gehouden. Wie had kunnen bedenken dat we ooit haaien over de staart zouden strelen, reuze schildpadden over de rand van hun schild zouden aaien en gaan kroelen met een 80cm lange vis (weet de naam niet), die er nog eens even goed voor ging liggen. Wij in ieder geval niet. Bovendien waren er nog kleine aquaria met prachtig koraal en uitzonderlijke kleurrijke vissen. Overbodig uit te leggen hoe we deze dag ervaren hebben.

• 13 November 2015 - 20:13

Lindie:

Haay pap en mam,
    Zo te lezen hebben jullie het weer ontzettend naar jullie zin en hebben jullie alweer veel gedaan en meegemaakt.
    Geniet nog lekker van het mooie land.

Groetjes Lindie
    En natuurlijk een hele dikke kus van Kymana.