Sydney - Reisverslag uit Katoomba, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Katoomba, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Sydney

15 Maart 2013 | Australië, Katoomba

Zoals we al verwachtten, regent het vandaag. Alles ziet er grauw en mistig uit.
Het heeft geen zin om in de bergen te gaan wandelen. Ten eerste zie je niets en ten tweede is de regen van dien aard dat je in no time doornat bent. Dus wat nu?
Terug richting Sydney.
Het eerste gedeelte van de tocht is heftig. Omdat we zo hoog in de bergen zitten, is de regen een dichte mist met een zicht van hooguit 30 meter. Als de weg heuvelachtig en bochtig is, en je de weg niet kent is rijden onder deze omstandigheden (in)spannend. We hebben dan ook klotsende oksels. Nou ja, Marijke dan!

We belanden in Penrith, een voorstad van Sydney. Het is inmiddels droog en de temperatuur is goed. We willen vandaag wat aan cultuur doen, dus gaan we naar een Aboriginalcommunity waar we hopen wat over die bevolking te weten te komen.
Het blijkt geen museum te zijn maar een buurthuis waar ze samen komen en verschillende workshops geven. We zouden een workshop boemerang gooien kunnen doen of didgeridoo spelen, maar dan hadden we ons van tevoren op moeten geven. En als je een workshop didgeridoo spelen doet, wil je er thuis ook iets mee doen en zo'n ding gaat moeilijk in de koffer.

Dus op naar een meer om daar de beentjes te strekken, omdat er verder weinig bezienswaardigheden zijn in de buurt. Het is daar druk met jongelui die iets uitgelegd krijgen. We denken misschien "de boemerangles", bukken. Als we bijna in het water zijn komt iemand vragen wat we komen doen. Blijken we op privéleven te zitten, voor heel bijzonder onderricht. (jeugddetentie?)

Dus maar weer in de auto en langs de info. Wat blijkt, nagenoeg geen campingplaatsen in en rond Sydney. Grond duur, dus beperkt. Daarom hebben campinghouders liever huisjes dan sta-plekken, omdat dat meer oplevert. Bij de eerste camping denkt Marijke de deur van het kantoor open te maken, kijkt ze achter een gordijn op iemands bed. Foutje!
Ze hebben plaats, maar dan staan we onder de brug van de snelweg. Toch maar niet.
Naar de volgende hebben we lang moeten zoeken, maar gevonden. We zitten midden in de stad en dus heel druk op vrijdagsmiddag. Op de kaart en in een gids dachten we in een klein lieflijk plaatsje terecht te komen.
Kunnen we wel lekker shoppen.