Great ocean road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Great ocean road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Great ocean road

01 Maart 2013 | Australië, Apollo Bay

We hebben niet zo heel veel geslapen, maar zijn de nacht ongeschonden doorgekomen.
Het was een spannende nacht!

De zon schijnt en het uitzicht is schitterend wat ons doet besluiten een strandwandeling te maken. In de bomen zitten grote witte papegaaien met een gele kuif, ook zien we er in de kleuren licht met donker roze zonder kuif. Een soort van Barbie vogels.
Het is amper acht uur en het is al behoorlijk druk met zwemmers, wandelaars en hardlopers. Zouden die mensen nog moeten werken.........

Als we bijna terug zijn bij de camper doen we een verrassende ontdekking. Nog geen 5 minuten van waar wij staan is een parkeerplaats voor gratis overnachting met sanitaire voorzieningen. Daar hadden we beslist rustiger gelegen. Een weetje voor een volgende keer.

Vandaag willen we over de "great ocean road" rijden. Volgens de reisgids is dit de mooiste route ter wereld. We gaan het beleven.
Bij een informatiepunt krijgen we leuke tips over bezienswaardigheden langs de route. Dat hebben we nog geen enkele keer gedaan, maar merken dat zoiets zeker de moeite waard is, omdat je informatie krijgt die niet in boekjes staat. Met een handvol folders en een duidelijke kaart gaan we op weg.

De enthousiaste medewerkster heeft niets te veel gezegd. Het is hier werkelijk adembenemend mooi.
Zo komen we langs het beste surfstrand van Aussie, waar stoere binken proberen op hun plank te blijven staan.
Het standbeeld van de werkers die met kruiwagen, schop en pikhouweel deze weg in begin vorige eeuw hebben aangelegd.
Ook kunnen we op een golfterrein vele kangoeroes gaan zien is ons verzekerd. Maar helaas, er zijn er geen. Ze hebben zeker dekking gezocht tegen de overvliegende golfballen.
De weg voert ons langs lieflijke plaatsjes, gelegen aan een ruige turkoois-blauwe zee met goudgele stranden en rotsen in de fantastische kleuren.

We stoppen even bij een grote winkel omdat we de inwendige mens niet moeten vergeten.
Geluk vandaag; brood in de aanbieding "6 zachte witte bolletjes nu voor $ 5,95" (= € 4,75)
We lunchen op zo'n strand onder een bijna strakblauwe hemel met de blote voeten in het warme zand. Een mens kan het slechter treffen.

Zo tuffen we lekker over de kustweg, die op een gegeven moment een stukje landinwaarts gaat door een bebost en heuvelachtig landschap. Wat weer overgaat in een regenwoud. Dat merk je meteen aan de vochtigheid. Het is prettig rijden.

Als we Otway park ingaan, zullen we volgens de dame van het informatie bureau koala's kunnen zien. Na vijf kilometer rijden nog geen koala te zien. Zal het net zo gaan als met de kangoeroes in het golf park?
Dan zien we mensen met een camera langs de weg. En inderdaad, daar zitten er twee. We zijn dolgelukkig deze schatjes te zien. Een man in een tegenmoed komende auto wijst ons op nog zeker dertig koala's verderop. Hij heeft wel een beetje overdreven, we zien er misschien vijf.

We besluiten hier op camping "Bimbi park" te overnachten. Een gemoedelijke camping midden in het bos. Als we met een borrel voor de camper zitten vliegen tientallen wit/gele papegaaien over. Ook zitten er hier verschillende andere soorten met bonte kleuren in de bomen. Het lijkt Artis wel.
Na het eten wandelen we over het park en zien overal koala's zitten. Marijke kan wel huilen van geluk. Het is zo overweldigend. Later op de avond horen we een koala tekeer gaan. Het lijkt een beetje op burlen zoals herten dat doen. Een beetje vies boeren eigenlijk.
Dit is een dag met een hele dikke gouden rand.

• 03 Maart 2013 - 10:07

Toos:

Op deze rustige zondagmorgen lees ik even jullie reisverslag. Nu kan ik wel begrijpen hoe overweldigend dit op je overkomt. De prachtige wonderen der natuur. Blijf maar fijn genieten en aan ons laten meebeleven. Wij vieren vanmiddag met de familie mijn verjaardag, dan zal jullie reisverhaal wel weer aan de orde komen. Wij wensen jullie nog heel heel verder plezier en veilige kilometers toe. Groetjes van Toos en Harry.
    P.s. Wat is het reisverslag duidelijk en leuk geschreven, kan zo
    in een reisrubriek worden opgenomen !

• 03 Maart 2013 - 14:23

Harry En Joke:

Blij dit te horen, dat het geluk jullie nu een beetje mee zit. Geniet er nog, en we zijn nu al weer benieuwd naar de volgende verhalen, die overigens heel leuk zijn om te lezen.

• 04 Maart 2013 - 10:59

Wim En Riky:

Hallo Marijke en Ben, vanochtend 4 maart al jullie verslagen gelezen. Geweldig en spannend hebben jullie het daar. Wij zijn weer terug van een weekje skiën in Oostenrijk. Niet zo ver als Australië maar ook heel leuk. Blauwe luchten en zonneschijn.
    Geniet van jullie mooie reis en blijf jullie reisverslag op internet zetten. Liefs Riky en Wim