Naar het zuiden - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

01 November 2015 | Australië, Cairns

De planning voor vandaag was snorkelen bij Green Island. Maar toen we vanochtend wakker werden regende het pijpenstelen en het zag er niet naar uit dat dat de komende uren zou veranderen. Dus niks snorkelen.
Tevens constateerden we dat we nog steeds bij ons beginpunt Cairns zaten. Dus dat betekende kilometers maken richting het zuiden. We besloten via de Tablelands te gaan. Behalve de regen was de prachtige kenmerkende rode aarde kurkdroog. Met een tussenstop in Mareeba voor een bakkie bij Coffeeworks. Dit is een coffeeshop (waar ze wel koffie hebben) met museum, proeverij en lunchroom. Zeer de moeite waard. Volgende stop was het crystal cove in Atherton. Een nagebootste grot met de stenenverzameling van Nederlander René Boissevain "a man with a passion", die hij zelf over de hele wereld verzameld heeft. Hij bezit de grootste kristalsteen ter wereld .Vooral Ben was hier zeer in zijn nopjes. Het werd inmiddels droger en het landschap werd heuvelachtiger en groener. (Voor wie lord of de rings kent: Frodo had hier kunnen wonen) We pakten nog even de MillaaMillaa waterval mee langs de route en eindigden in Innisfail, slechts 88 km zuidelijker, waar het de hele dag schitterend weer was geweest.