De camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu De camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

De camper

26 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Vanmorgen hebben we ons gasthuis verlaten om de camper te halen. Ze lieten ons bij de pick_up plek even schrikken toen er negatief gereageerd werd op onze reserveringspapieren. Wat bleek, we moesten bij de buren zijn. Het is nu topdrukte merkten we thuis al, omdat de vierde boekingspoging pas raak was. Je snapt dus dat we het even benauwd kregen. We hebben eenzelfde camper als we op Tasmanie hadden. Een automaat en dat is (zeker in het begin) een stuk aangenamer want alles zit hier net andersom. Wil je het knipperlicht aanzetten, gaan de ruitenwissers heen en weer. We zijn eerst even in de buurt gaan oefenen en kwamen aan zee uit bij de boulevard van Cairns. Een prachtige en stijlvolle promenade met een kleurrijk waterparadijs voor kinderen. Alles is er zo groen en vooral schoon. Wel zeer toeristisch maar zeer de moeite waard. Nu we voldoende vertrouwen hebben in het rijden koersen we richting het noorden. We belanden op een topcamping (met dito prijs) in Palm Cove aan zee. Het is stormachtig vandaag en we horen goed het ruizen der golven. En dat niet alleen. Boven ons vliegen vleerhonden, die een krassend en krijsend geluid maken. En zij niet alleen. Er zitten ook miauwende, toeterende vogels. Bovendien ritselt er van alles in struiken en bomen. We kwamen voor de vreemde dieren, dan krijg je ze ook...........

• 26 Oktober 2015 - 19:49

Kees:

Hoi Marijke en Ben,
    heerlijk leesplezier. ik kan me goed voorstellen dat links en recht rijden, bus e.d. moeilijk is.
    Schitterende foto's. Ben alweer benieuwd naar de volgende verhalen!
    Veel plezier jullie. Hier is het de komende dagen heerlijk zonnig en ik neem dan ook een dagje vrij om hiervan te genieten en de tuin te doen. Groetjes van Mieke en Kees