Australian zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Australian zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Australian zoo

15 November 2015 | Australië, Beerwah

We gingen vandaag de Australian Zoo bezoeken. Het parkeerterrein was bomvol, dat beloofde veel drukte. Wat bleek, 15 november is Steve Irwin dag "the crocodile man" die dit park heeft gemaakt tot wat het nu is. Wat ooit begon als een reptielenparkje is door Steves' krokodillenproject uitgegroeid tot deze indrukwekkende dierentuin. Helaas is Steve in 2006 op 44 jarige leeftijd door een pijlstaartrog gedood tijdens het snorkelen. (Pure pech omdat de stekel zijn hart raakte) Om hem te blijven gedenken is deze dag in het leven geroepen. Op verschillende plekken waren de dieren uit hun kooi gehaald om ze te laten aanraken en er uitleg over te geven. Bovendien werden we getrakteerd op hapjes en drinken.

Over de dierentuin: er zijn uiteraard krokodillen, heel veel krokodillen. Er is een slangenhuis met de meeste Australische exemplaren en een duidelijk overzicht over hun leefgebied. We zijn blij dat we dit nu pas zagen anders hadden we op de meeste plekken minder onbevangen rondgelopen. Alle meest voorkomende Australische dieren zitten er, zoals de wombat, kasuaris en dingo's. Tamme kangoeroes en koala's, die zich laten aaien. Wat vanwege hun hoge aaibaarheidsfactor moeilijk te negeren is. Ook een flinke vogelkooi waar je doorheen kunt lopen. En, als een van de weinige Australische dierentuinen, enkele Afrikaanse dieren. (Giraffes, neushoorns en tijgers) Daar zijn de Aussies aardig van onder de indruk.
We hebben genoten van vogelshows en krokodillenoptredens. Ook de tijgers kwamen in actie.
Wederom een onvergetelijke dag. Eigenlijk is een dag te weinig voor deze indrukwekkende dierentuin.
We zitten 70 kilometer van Brisbane. Mooi volgens planning. Dit is onze laatste dag in de camper op een sobere camping, maar alles voor handen. Het weer is wat somber, wat helemaal past bij onze gevoelens.
We hebben te vergeefs geprobeerd ons logeeradres in Brisbane te bereiken. Dus hopen dat er bij aankomst iemand aanwezig is.