Snorkelen - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Snorkelen

05 November 2015 | Australië, Cairns

Vandaag was de grote dag. Snorkelen in het "great barrier reef". We gingen met een snelle raftingboot (2 V9 motoren) Van tevoren werd al aangegeven dat je met een slechte rug beter ander vervoer kunt kiezen. We waren net uit de haven vertrokken toen een Duitse vrouw (onze leeftijd) aangaf zich nu al beroerd te voelen, dus terug naar de haven waar vier mensen van boord gingen. We konden weer, dus vol gas richting rif. (Dat van die rug begrepen we nú).
Na 45 minuten varen langs diverse eilanden arriveerden we in een baai. We moesten het ons uitgereikte stingersuite aan, omdat het stingerseizoen (gevaarlijke kwallen) was begonnen. Daarna een duidelijke uitleg, duikbril flippers aan op en springen maar. We waren best wel een beetje zenuwachtig. We vergaten de flippers en moesten terug zwemmen naar de boot. Het begin was even wennen. Je wilt steeds door de neus ademen dat lukt niet (klein paniekgevoel) en dan gaat het mis. Je krijgt een slobber zout water binnen en snot in je bril. Op een gegeven moment hadden we het door en konden we volop genieten van het koraal.
Vele soorten met de meest uiteenlopende kleuren. Paars, geel, gifgroen...... ge...wel..dig! En overal veelal bontgekleurde vissen, die zich niets van snorkelaars aantrokken. Het ziet er uit als een windowscherm op je pc, maar dan minder fel gekleurd.
Te snel naar onze zin vertrokken we naar whitehaven beach. Een strand met hagelwit zand en azuurblauwe zee. Vanaf het uitkijkpunt "inlet hill" zagen we hoe de rivier de zee in stroomt. Een ongekend fenomeen. Na een lekkere lunch en wat tijd op dit paradijselijke strand moesten we helaas weer terug naar het vaste land. Er stond meer wind, dus de golven waren hoger en de vaart ruiger. In totaal hebben we 120 kilometer gevaren, en elke kilometer ervan genoten. Een dag met een gouden randje.

• 07 November 2015 - 13:19

Toos:

Hallo luitjes,

Hetis alles voor jullie overweldigend en zo klinkt het ook in jullie verslag.
    Je kunt je er enigszins een beeld van vormen zoals je ook wel op tv ziet,
    Maar zelf beleven overtreft natuurlijk alles !
    Heel avontuurlijk wat jullie allemaal meemaken en zien !
    Geniet er nog maar fijn van !
    Lieve groeten van
    Toos en Harry

• 09 November 2015 - 12:12

Nardie:

Hoi pap en mam,

Stoer hoor, dat jullie gesnorkeld hebben! Maar zeer zeker de moeite waard.
    Dan besef je dat er onder water een hele wereld op zich is!
    Ik geniet van alle foto's. Als jullie terug zijn moeten we maar een foto/ film avond organiseren om
    alle foto's van jullie (en onze) vakantie te bekijken!

X Nardie

• 09 November 2015 - 16:18

Brigitte Maassen:

Hé, Marijke, ik zie dat je eindelijk je "vuurdoop" hebt gehad. Hopelijk heb je nu een idee hoe het voelt om dit geweldige onderwaterleven als duiker van dichtbij mee te maken. Hier kan weinig tegenop. Dit is genieten en nog eens genieten!!