Airlie beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu Airlie beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van marijkeben - WaarBenJij.nu

Airlie beach

06 November 2015 | Australië, Cairns

Al vroeg gewekt door een landbouwwerktuig. Er werd geploegd en de sproeiwagen reed er achteraan tegen het stof, wel zo fijn voor ons.
Het was een niet zo spannende dag. Via een kilometerslange rechte weg verder naar het zuiden met als einddoel Airlie Beach. Tussen Ayr en Bowen geen levend wezen te bekennen, alleen dode. De kanten van de weg lagen bezaaid met aangereden dode kangoeroes en stukken autoband. Dat was ook het enige. Het valt ons op dat alles hier zo schoon is. Geen zwerfvuil langs de weg. Geen troep op parkeerplekken. En zelfs openbare toiletten en die op de campings zijn aan het einde van de dag nog fris. We reden daarna wederom door een uitgestrekt bebost gebied. Maar zo droog, dat hebben we nog niet eerder gezien. De bomen leken wel verbrand. We zagen daar zelfs nog op verschillende plaatsen koeien lopen. Die hebben daar toch niets te vreten. Zijn zeker bestemd voor mager rundvlees!
Dus toen we in de buurt van Airlie Beach het frisse groen zagen opduiken, was dat een verademing. We staan drie dagen op dezelfde camping omdat we van hieruit willen gaan snorkelen in het great barrier reef.

• 06 November 2015 - 13:43

Mieke Smits:

Hallo Ben en Marijke,

Eindelijk jullie verhalen doorgelezen. Schitterend en wat maken jullie veel mee.
    Wat een mooi land is het toch, jammer dat het zo ver vliegen is.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie.
    Groetjes Kees en Mieke

• 06 November 2015 - 22:24

Bep De Haas:

Hoi Ben en Marijke,

Wat leuk om jullie verhalen eindelijk eens rustig te lezen.
    Marc krijgt zo ook weer enorme zin om terug te gaan als hij jullie foto`s en verhalen leest.
    Hopelijk krijg je nog wel een levende te zien hihi....
    Geniet nog van al het moois wat Australië te bieden heeft.
    Groetjes Joep en Bep

• 09 November 2015 - 12:14

Nardie:

Wat een zielige kangoeroe, hopelijk komen jullie ook nog een levende tegen!
    X Nardie

• 11 November 2015 - 00:41

Roos:

Hallo Ben en Marijke.
    Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen( heel humoristisch geschreven, misschien beroep gemist?.....) en al die mooie foto's te zien. Door jullie verslagen te lezen, krijg je toch een stukje mee. Fantastisch!!
    Geniet van deze mooie vakantie, het is jullie van harte gegund.
    De herfst heeft zijn intrede hier gedaan, dus zal wel even wennen zijn als jullie weer in Nederland zijn. Maar voorlopig nog niet. Geniet lekker van de mooie natuur en cultuur daar!
    Lieve groetjes;
    Roos en Geert.